Friday, September 12, 2008

1st time

Haaa...ari ni ade pengalaman baru utk aku..Pagi2 lagi aku bersiap utk g keje ..kali ni aku siap lbh awal sikit cz aku nk naik Komuter..hehehehhe...Ni 1st time nk naik public transport nih..isshhh...teruja lak aku...besa aku kuar dr umah kul 7...pagi ni td kul 6:38 aku dh berjalan dgn lajunyer menuju ke station komuter yg kt belakang umah aku ha...Zaassss!!! 4 menet jer dh smpai...punyer la laju haNama station ni Setia Jaya..err...betul kot..hehhehehe...Aku pn beli la tiket utk ke statiOn KL Sentral kt mesin tiket ha...aku hulur duit RM2.60 cz aku amik tiket pergi & balik ha...kul 6:45 dh naik train...huhuhuhu..besa la..aku berdiri la dlm train ni..Pukul 7:10 aku dh samapi KL Sentral...Kat sini agak ramai la gak Org haa...Aku pn berjalan lg menuju ke Station Monorail...Beli tiket pegi & balik gaks = RM4.20..Aku dapat train dlm kul 7:20 camtuh haa...mase ni x ramai lg penumpang...aku pn dapat la duduk...Setelah melalui beberapa station aku pn sampai la ke station Jalan Raja Chulan...Phewww!!! nk kena jalan lg nk ke opis aku tuh....Akhirnyer kul 7:45 aku pn sampai la ke Opis...nk tgk perjalanan balik lak camner...Ok gak la...makna kata aku amik masa sejam la gak kalo nk g keje naik public transport nih...eerrrmmm...nanti la aku wat kira2...mana tao kot2 lg jimat haaa...ERRR....aku sebenOrnyer masuk keje kul 9..tapi aku ni mmg jenis yg suke dtg awal ha..Bole la wat keje apa yg patut lu ha...sambil2 tulih kt blOg ni..hehehehheOk lar...nt aku citer lg perjalanan balik camner.*** Tujuan aku naik public transport ari ni semata2 x nk terperangkap dlm jem yg tahap gaban kalo ari Jumaat haa...sebabnyer tiap2 ari Jumaat aku mengambil mase 2 jam lebih utk samapi ke umah...

No comments: